Riktlinjer för ångerrätt

Vår returrätt gäller i 30 dagar efter att du mottagit produkten. För att ha rätt till retur måste varan vara oanvänd, i samma skick som du fick den och den måste dessutom vara i originalförpackningen. För återbetalning (om tillämpligt), skicka ett e-postmeddelande till hello@happyfresh.no med ditt fullständiga namn, ordernummer, produktbeskrivning och anledning till returen.

Returförfrågningar för beställningar som tas emot och levereras efter den 30:e dagen kommer artigt att avvisas. Vi hoppas att du förstår. Om det har gått 30 dagar sedan din beställning levererades kan vi tyvärr inte erbjuda dig utbyte eller återbetalning.

När din retur har tagits emot och kontrollerats skickar vi ett e-postmeddelande till dig om att vi har tagit emot den returnerade varan. Vi kommer också att meddela dig om godkännande eller avslag på återbetalningen. Om den godkänns kommer din återbetalning att behandlas omedelbart och en kredit kommer automatiskt att appliceras på ditt kreditkort (eller ursprungliga betalningsmetod) inom några dagar - beroende på din bank.

Se till att du läser våra produktbeskrivningar noggrant. Observera att bilden kan skilja sig något från det faktiska objektet när det gäller färg på grund av ljuset under fotografering eller visningen av skärmen.

Då och då kan det uppstå problem med en beställning. Vi är alla bara människor! Om så är fallet hjälper vi dig gärna på alla sätt vi kan. Om problemet uppstod till följd av ett fel från vår sida, byter vi mer än gärna ut eller återbetalar varan.

Vårt ansvar

  • Defekt produkt: Om produkten har ett tillverkningsfel.
  • Fel produkt skickad: Om vi ​​skickar fel produkt, färg eller storlek.

Ditt ansvar

Hoppsan! Någonstans på vägen kan du ha gjort ett misstag. Om något av detta är fallet är det upp till dig att lösa problemet och vi kan tyvärr inte återbetala din vara.

Till exempel:

Felaktig adress: Om du har gjort fel i adressen. Vi ansvarar inte för beställningar som inte tas emot på grund av felaktiga leveransadresser som kunden angett vid köptillfället.

Retur-/bytesprocess

Om du tror att ett fel har uppstått på grund av ett fel från vår sida ber vi först om ursäkt! Din tillfredsställelse är av yttersta vikt för oss! Vi byter ut eller byter gärna ut varor som vi har missat.

Instruktioner för att begära byte


Följ dessa instruktioner för att begära ett utbyte:

1. Ta en bild på problemet - Om problemet är storleken kan du använda en linjal.

2. Skicka ett e-postmeddelande med ämnesraden "Order #" Ditt ordernummer "Replacement request" till info@mixerfycommerce.com.


1. Ange följande:

- Bilden/bilderna

- En specifik beskrivning av problemet

- Beställningsnummer - Om det finns flera produkter i en beställning, identifiera produkten med problemet. Vårt supportteam kommer att svara inom 1 arbetsdag och returinstruktioner kommer att tillhandahållas.

Alla beställningar är garanterade för leverans. Om beställningar inte tas emot på grund av omständigheter utanför vår kontroll kommer en ersättningsvara att beställas. Ersättningsvaran kommer att skickas till den ursprungliga leveransadress som angavs när den ursprungliga beställningen gjordes.

Återbetalning kommer inte att ges om kunden har beställt fel storlek/färg/kvantitet etc. Vi skickar exakt den/de varor som du väljer vid köptillfället. Om du behöver ändra din beställning, vänligen maila oss så snart som möjligt så kommer vi att göra vårt bästa för att tillmötesgå din förfrågan. Om din beställning redan har behandlats eller skickats kan vi inte göra ändringar i din beställning och inga återbetalningar kommer att ges.

Mottagna varor som är defekta eller skadade kommer att ersättas kostnadsfritt med samma vara. Vi ger också full återbetalning i händelse av defekta eller skadade varor.

Sen eller ingen återbetalning (om tillämpligt)

Om du inte har fått någon återbetalning ännu, kontrollera ditt bankkonto först. Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta lite tid innan din återbetalning publiceras officiellt.

Kontakta sedan din bank. Det tar ofta lite handläggningstid innan återbetalningen registreras. Om du har gjort allt detta och fortfarande inte har fått din återbetalning ännu, vänligen kontakta oss på supportens e-post.